Na obozie extremalnie militarnie czeka na was mnóstwo wyzwań i emocji.  Zdobywanie nowych umiejętności to podstawa programu, który  gwarantuje adrenalinę podczas rozgrywek paintballowych, a równocześnie zbliża do przyrody i uczy świadomości otaczającego nas świata. W Czaplinku to od Was bardzo dużo będzie zależeć – musimy więc polegać na sobie i swoich kolegach z zespołu. Od tego, czy rozbijemy dobre obozowisko zależeć będzie, czy się wyśpimy. Od strategii obranej na polu paintballowym zależny będzie wynik rozgrywek. A to, ile serca włożymy w przygotowanie wędki może okazać się kluczowe podczas połowów. Oprócz nauki, na obozie również mnóstwo przygód i zabawy, więc nie zwlekajcie, jeśli wyzwania Was nie przerażają… 

PROGRAM RAMOWY:
Dzień 1: Przejazd do miejsca organizacji imprezy. Zakwaterowanie. Obiad. Podział na grupy. Kolacja. Zajęcia integracyjne. Dzień 2-10: Realizacja bogatego programu. Dzień 11: Śniadanie. Wykwaterowanie. Uroczyste pożegnanie. Rozdanie prowiantu na drogę. Przejazd na miejsce zbiórki. Zakończenie imprezy.

PROGRAM:
• PAINTBALL: 3 sesje gry w paintball – zajęcia teoretyczne oraz wprowadzenie do gry w paintball, zasady strzelania bojowego , gry strategiczne ze scenariuszami, np. zdobycie flagi, obrona prezydenta, zasadzka, odbijanie zakładników itd., 500 kulek do wystrzelania, zapewniony strój ochronny i maska paintballowa podczas rozgrywek. Nauczymy się obsługi markerów, poznamy różne pozycje strzeleckie, przećwiczymy strzelanie zza przeszkód, weźmiemy udział w symulacje działań wojennych, poznamy techniki poruszania się w terenie, metody patrolowania terenu. Uczestnicy w starszej grupie wiekowej korzystają podczas rozgrywek z tradycyjnych i sprawdzonych markerów marki Tippmann, najmłodsi uczestnicy w młodszej grupie wiekowej wykorzystują do gry markery Splatmastery – bezpieczniejszą wersję markerów stworzona z myślą o młodszych dzieciach*,
• WYJAZD NA POLIGON: minimum jedna sesja paintballowa z trzech odbędzie się na poligonie, w naturalnym terenie pełnym niespodzianek i przeszkód,Na zakończenie ze smakiem spałaszujemy własnoręcznie upieczone kiełbaski,
• TRENINGI SPRAWNOŚCIOWE i PODSTAWY SAMOOBRONY: popracujemy nad naszą kondycją, zwinnością i koncentracją, dzięki czemu na pewno uzyskamy jeszcze lepsze efekty na polu paintballowym. Przeskoki, wślizgi i symulacje z markerami na sucho sprawią, że nabierzemy wprawy i wyczucia,
• WIZYTA W PARKU LINOWYM TARZANIA – pokonamy 2 trasy zawieszone wysoko nad ziemią, zaliczymy szalony zjazd tyrolką
• PODSTAWY WSPINACZKI: wspinaczka na skrzynkach, linówki pod okiem instruktorów,
• LINY W AKCJI: zdobycie wiedzy z zakresu posługiwania się linami, podstawowe i niezawodne węzły, próba skonstruowania własnego mostu linowego,
• ŁUCZNICTWO I STRZELECTWO: łuk sportowy i repliki ASG, turniej strzelecki,
• MILITARNIE: nocna warta, zasady musztry, kamuflaż i pokonywanie toru przeszkód,
• PIERWSZA POMOC: podstawy pierwszej pomocy – zasady udzielania pierwszej pomocy, prawidłowa ocena stanu poszkodowanego oraz test teoretyczno-praktyczny ze znajomości zasad jej udzielania,
• SURVIVAL: rozniecanie ognia krzesiwem, rodzaje ognisk, improwizowana odzież, narzędzia i broń, typy schronień prowizorycznych – konstrukcja szałasu, trawersowanie bagien, tropienie zwierząt, co zjeść kiedy głód nas złapie w środku dziczy (jak smakuje pasikonik i czy potrafisz złowić rybę na wędkę własnej roboty), własnoręczne przyrządzanie potrawy przy ognisku,
• NOC PRZETRWANIA: spędzona w lesie, w szałasach własnej konstrukcji (lub w namiotach), wspólne przygotowanie posiłku (ciemność, brak wygód i wspaniałe wspomnienia zapewnione),
• ORIENTEETING, GEOCACHING i ŁĄCZNOŚĆ: orientacja w terenie (z mapą, kompasem), tworzymy własny kompas, nawigacja z gwiazd, topografia terenu, sygnalizacja, alfabet Morse’a, ukrywanie skarbów, bieg na orientację z licznymi zadaniami, podchody, zwiady terenowe z użyciem krótkofalówek i GPS-ów,
• KAJAKI I ROWERY WODNE: bezpieczeństwo na wodzie, techniki wiosłowania i pierwsze próby wlasnych sił na kajakach i rowerkach
• AQUA’s COOL: kąpiele, plażowanie, wodna sesja zdjęciowa,
• AQUA WARS: mokra bitwa balonowa, bitwa na wodne pistolety,
• REJS STATKIEM AQUARIUS PO JEZIORZE DRAWSKIM,
• OBOZOWA LISTA PRZEBOJÓW – każdy dzień rozpoczynać będziemy jednym z Waszych ulubionych hitów. Każdy głosuje.
• TEAM BUILDING: siła tkwi we współpracy zespołu – spróbujemy się porządnie zintegrować, aby rozwiązać przedziwne zadania: pajęczynka, chodzenie na szczudłach, rowerowy paradoks, ślepcy,
• DWA KÓŁKA: wycieczki rowerowe po malowniczej okolicy,
• ROZGRYWKI SPORTOWE: koszykówka, siatkówka, piłka nożna, rugby, palant, tenis stołowy, zawody, ultimate freezby,
• BIEG SAMARYTAŃSKI: symulacyjna zabawa sprawdzająca wiedzę z zakresu pierwszej pomocy,
• WYCIECZKA DO SŁAWOGRODU: zwiedzimy zabytkową chatę, zagramy w skandynawskie Kubby, rzucimy oszczepem do kapusty, przejdziemy się na szczudłach, odbędziemy walkę na bezpieczne miecze,
• KRYMINALNA ZAGADKA – terenowa gra fabularna z wykorzystaniem elementów zwiadowczych, szyfrowania i analizy podczas rozwiązywania zagadki.
• WIECZORNE ZABAWY:MAFIA, ŚWIETLIK, GRANICA
• DYSKOTEKI, BEACH PARTY Z FESTIWALEM KOLORÓW, OGNISKA, LEŚNY MARATON FILMOWY z POPCORNEM, CHRZEST WODNY, KONKURSOWY ZAWRÓT GŁOWY,
• PAMIĄTKA – gadżety Travel Shop oraz zdjęcia i filmy z obozu.

*Splatmastery nie są zasilane ani dwutlenkiem węgla ani sprężonym powietrzem, a mechanizm strzału opiera się wyłącznie na sprężynie, którą przed każdym strzałem musimy naciągnąć (przeładować marker). Z tego wynika mniejsza prędkość kulki, która w połączeniu z jej mniejszym rozmiarem 50 cal i wagą daje dużo mniejszą energię. Splatmastery zapewniają bezpieczniejszą zabawę, nie rzutując na jej jakość.

 

Zobaczcie co się działo na naszych koloniach w ubiegłych latach: link

 

FAKULTETY:

Paintball: dodatkowa sesja obejmująca podstawowe szkolenie z zasad bezpieczeństwa i obsługi sprzętu, maskujący strój, gry strategiczne, 200 kulek do wystrzelania + 130 PLN/os. Na udział w grze w paintball wymagana jest pisemna zgoda rodziców na karcie kwalifikacyjnej. Minimalny wiek

Nurkowanie: podwodna wycieczka z wykwalifikowanym instruktorem PADI w akwalungu, wprowadzające zajęcia teoretyczne i praktyczne w jeziorze + 230 PLN/os. Na udział w wycieczce podwodnej wymagana jest pisemna zgoda rodziców. Minimalny wiek uczestników 8 lat.

WYCIECZKA NAD MORZE DO KOŁOBRZEGU, podczas której przeżyjemy piracką przygodę (mnóstwo konkursów zręcznościowych takich jak: walki na bomie, cumowanie statku.

Spływ kajakowy: wyprawa dla wszystkich ciekawych świata, którzy z innej, „rzecznej” perspektywy chcą poznać. Pod opieką ratowników, w kapokach i z wiosłami w rękach pokonamy zakręty na rzece Piławie lub Drawie + 150 PLN/os. Minimalny wiek uczestników 8 lat. Spływ realizowany przy min. 15 uczestnikach.

Przejażdżka na motorówce oraz holowanie za nią w kole dmuchanym – fantastyczna zabawa i zastrzyk adrenaliny. Zapewniamy kamizelki.+ 85 PLN/os. Minimalny wiek uczestników 10 lat.

Przejażdżka na motorówce oraz holowanie na nartach wodnych lub wakeboardzie – dobra zabawa gwarantowana. Zapewniamy kamizelki oraz 3 zdjęcia pamiątkowe. + 100 PLN/os. Minimalny wiek uczestników 12 lat.

Zakwaterowanie:

Zobacz nasz ośrodek w Czaplinku: kliknij tutaj

 

Ośrodek Wypoczynkowy Drawtur położony w zalesionym terenie Drawskiego Parku Krajobrazowego, nad Jeziorem Drawskim w odległości ok. 4 km od centrum Czaplinka. Ośrodek ogrodzony. Zakwaterowanie w wygodnych i przestronnych pawilonach parterowych w pokojach 4, 5 osobowych oraz pokojach typu studio 2+3, 2+4, 2+2+3, 2+5 (w każdym pokoju / pokoju studio łazienka, telewizor). Na terenie ośrodka boiska sportowe min. do piłki nożnej, siatkówki plażowej, kort tenisowy, boisko do koszykówki, plac zabaw, kąpielisko strzeżone, wypożyczalnia sprzętu wodnego: jachtów, kajaków, rowerów wodnych, desek windsurfingowych, rowery, sala wielofunkcyjna – świetlica ze sprzętem TV i DVD, sprzęt dyskotekowy, kawiarnia, miejsce na ognisko i grilla.

 

Więcej informacji o ośrodku na stronie internetowej: www.drawtur.com

Wyżywienie:

Wyżywienie w stołówce ośrodka, 4 posiłki dziennie: śniadania, obiady z podwieczorkiem, kolacja. Pierwszy posiłek: obiad w dniu przyjazdu. Ostatni posiłek: śniadanie w dniu wyjazdu oraz prowiant na drogę powrotną. 

Przejazd z wymienionych miast realizowany jest PKP lub/i autokarem. Szczegóły dotyczące miejsca zbiórki, godziny wyjazdu oraz pozostałe informacje wyjazdowe zostaną przedstawione najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem turnusu. Uwaga! Travel Shop zastrzega sobie prawo do podwyższenia cen dojazdu ze względu na możliwość zmian w rozkładzie jazdy PKP i ewentualnej konieczności korzystania z pociągów Intercity. Wyjazdy z Polski północno-zachodniej mogą odbywać się jeden dzień wcześniej.

Cena zawiera:

PODSTAWOWA CENA ZAWIERA:
Transport ze Szczecina, zakwaterowanie - 10 noclegów, pełne wyżywienie, prowiant na drogę powrotną, opiekę doświadczonej kadry i ratownika na kąpielisku, zajęcia z instruktorami sportowymi, realizację programu, sprzęt sportowy i niezbędne materiały, rejs statkiem wycieczkowym po Jeziorze Drawsko, wycieczka do Sławogrodu, wyjście do Parku Linowego, 3 sesje rozgrywek paintballowych, ubezpieczenie NNW Signal Iduna, zdjęcia oraz filmy z turnusu, pamiątkowe gadżety Travel Shop.

Cena nie zawiera:

PODSTAWOWA CENA NIE ZAWIERA:

Ewentualnych dopłat transportowych oraz atrakcji fakultatywnych.

Co zabrać:

INFORMACJE PRAKTYCZNE:
Wszyscy Uczestnicy powinni zabrać ze sobą: ważną legitymację szkolną (z nr PESEL), podpisany regulamin zajęć i wypełnioną kartę uczestnika obozu oraz podpisaną przez rodzica lub prawnego opiekuna zgodę na udział w zajęciach programowych, nieprzemakalną kurtkę, ciepły sweter (lub polar), dres, strój kąpielowy, ręcznik, co najmniej dwie pary butów sportowych, klapki, buty kąpielowe (do jeziora), strój sportowy, mały plecak na wycieczki, nakrycie głowy, okulary przeciwsłoneczne oraz krem ochronny z filtrem. Przyda się: preparat odstraszający komary, latarka. Uwaga: Przedmioty wartościowe Uczestnicy zabierają na własną odpowiedzialność.
*atrakcje fakultatywne nieobowiązkowe

UWAGI:
O każdej porze dnia dzieci mają dostęp do napoju. O specjalnych dietach należy poinformować
organizatora przed zawarciem umowy zakupu kolonii. Program będzie zrealizowany w całości, a kolejność zajęć ustali kadra obozu w zależności od pogody i po konsultacji z Uczestnikami.
Kierownik obozu może podjąć decyzję o ograniczeniu korzystania z telefonów komórkowych podczas zajęć i podczas ciszy nocnej (tzn. telefony będą przechowywane przez kadrę obozową, wydawane uczestnikom w określonych godzinach). Przez całą dobę istnieje możliwość kontaktu z uczestnikami obozu poprzez telefon do kierownika obozu.
Wszystkie zajęcia odbywać się będą z zastosowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa i pod nadzorem wykwalifikowanej kadry.