PROGRAM RAMOWY:
Dzień 1: Przejazd do miejsca organizacji imprezy. Zakwaterowanie. Podział na grupy. Ciepła kolacja. Zajęcia integracyjne. Dzień 2-10: Realizacja bogatego programu. Dzień 11: Śniadanie. Wykwaterowanie. Uroczyste pożegnanie. Rozdanie prowiantu na drogę. Przejazd na miejsce zbiórki. Zakończenie imprezy.
PROGRAM OBOZU:
• 24-GODZINNY PROGRAM PAINTBALLOWO – MILITARNY: ABC żołnierza: rekruci zostają żołnierzami, czeka ich musztra, sztuka kamuflażu, szkolenie militarne: sprawnościowy wojskowy tor przeszkód, OSF zwany ,,małpim gajem”, strzelanie sytuacyjne identyczne z tym, jakie wykonują pododdziały rozpoznawcze i zmechanizowane, zasady strzelania bojowego. Nawiązywanie łączności polowej, rozbijanie wojskowych namioto-pałatek. Zajęcia linowe – skrzynki, 100m zjazd na linie, ścianka wspinaczkowa, techniki alpinistyczne. Gra taktyczna ,, OMAHA” i ,, SNAJPER”, bytowanie, survival, przejazd wojskowym transporterem 6X6 URAL w bardzo ciężkim terenie, zakładanie min i rozminowanie terenu, orientering, składanie i rozkładanie karabinka AK-47, paintball: 100szt amunicji – różne scenariusze, pole z czołgami paintballowymi, bunkrami, okopami, wrakami samochodów. Pokonywanie przeszkód wodnych i trawersowanie bagien. Warty i nocna gra taktyczna ,,SPADOCHRONIARZ”, praca z wykorzystaniem noktowizji. Samoobrona, obsługa armaty S-60. Wojskowe transportery rozpoznawcze BRDM-2- zapoznanie ze sprzętem. Żyroskop – test na trenażerze dla pilotów i skoczków wojskowych. Poszukiwanie skarbów – niespodzianek oraz min przy pomocy elektronicznych wykrywaczy metalu. Wyżywienie w trakcie 24 godzin: suchy prowiant (pomożemy go przygotować), obiad – grochówka wojskowa oraz ciepła herbata do posiłków. Nocleg na terenie agroturystyki pod pałatkami wojskowymi lub szałasami. Uczestnicy muszą mieć własną karimatę, śpiwór, latarkę do gier nocnych, drugi zestaw ubrań oraz zapasowe buty do trawersowania bagien. Uczestnicy otrzymają certyfikaty przeszkolenia wojskowego w zakresie A1.
• ZAJĘCIA TEAMBUILDING o charakterze poznawczym. By zadania można było wykonać, Wasz wkład będzie nieodzowny.
• ELEMENTY RATOWNICTWA WODNEGO: Rozszerzone szkolenie od teorii do praktyki z wykorzystaniem sprzętu ratowniczego: rzutki, koło ratunkowe, boja sp. lina, wyciąganie osoby poszkodowanej z wody. Szkolenie zakończy się nadmorską AKCJĄ – REAKCJĄ
• PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA: zabezpieczanie miejsca wypadku, ocena stanu poszkodowanego, bandażowanie, usztywnienie kończyn, reakcja na oparzenia, omdlenia, złamania, krwotoki i inne urazy.
• AKCJA – REAKCJA – zespoły ratownicze sprawdzą swoje umiejętności, ratując podróżników porażonych piorunem, młodą dziewczynę, która wypadła z okna po spożyciu dopalaczy, a także małe dziecko z niezdiagnozowaną cukrzycą. Będą też próby niesienia pomocy psychologicznej. Rywalizacja zespołu na zasadzie zdobywania punktów za poprawność wykonanych czynności przy danym poszkodowanym. Zestaw do pozoracji ran i … dużo „krwi”.
• CROSSFIT – co 2-3 dni odbędziecie obwodowe treningi sprawnościowe, które poprawią Waszą wydolność i samopoczucie. Trening zawiera różnorodne ćwiczenia, które oddziałują praktycznie na każdą grupę mięśniową.
• PLAŻRUNNIG – klimatyczne treningi biegowe o poranku i tuż przed zachodem słońca.
• RELAKSACJA I STRETCHING PO TRENINGU – dlaczego są takie ważne?
• DBAŁOŚĆ A JAKOŚĆ ŻYCIA – poruszycie tematy zdrowego trybu życia: ruchu, odżywiania, wypoczynku. Co zrobić, żeby zarażać energią i „mieć chęć na codzienność”. Miniwykłady i dyskusje na temat składu ciała, prawidłowego BMI, typów sylwetkowych i doboru odpowiednich treningów, wypoczynku oraz regeneracji. Omówimy tematykę racjonalnej diety. Uczestnicy wyliczą swoje podstawowe zapotrzebowanie energetyczne.
• BUMPER BALL – zespołowe rozgrywki piłki nożnej w dmuchanych kulach. Dużo emocji, śmiechu oraz sportu. Idealna rozrywka na rozładowanie emocji wszelkich :).
• SPŁYW KAJAKOWY – w pełnym rynsztunku (w kapokach) i pod okiem przewodnika oraz ratowników.
• NOCLEG NAD MORZEM – śpiwory i karimaty będą nieodzowne, ognisko z pieczeniem kiełbasek (jeśli dyrekcja UM wyrazi zgodę), a przy sprzyjającej pogodzie wschód słońca
• MINI-GOLF – rozgrywki o Puchar obozu – podczas wycieczki.
• SLACKLINING – chodzenie po linie zawieszonej nad ziemią.
• QR BIEG – zespołowa zabawa terenowa z odczytywaniem kodów QR i rozwiązywaniem zagadek.
• BIEG NA ORIENTACJĘ: nauka posługiwania się kompasem, orientowania mapy, zdobywanie punktów kontrolnych, praca z mapą Niechorza,
• NAGRYWANIE LIP-DUBA – tworzymy film – sceneria + reżyseria = efekt!
• PARK LINOWY – kto da radę, a kogo pokona trasa linowa?
• GRY MIEJSKIE – rozwiązywanie zagadek i podchody po Niechorzu.
• TABU – rywalizacja w bystrości umysłu.
• ROWEROWA WYCIECZKA DO POGORZELICY.
• KISIELIADA – prawdziwa wojna tylko w stroju plażowym.
• ROZGRYWKI SPORTOWE: koszykówka, siatkówka, palant.
• RELAKS NAD MORZEM: plażowanie i kąpiele.
• SIATKÓWKA PLAŻOWA.
• DYSKOTEKOWA KĄPIEL W BASENIE W ŚWIETLE KSIĘŻYCA z otwartym barem bezalkoholowym.
• PIŁKA WODNA – zasady i rozgrywki.
• PAMIĄTKA – gadżety Travel Shop i dostęp do zdjęć z obozu 🙂
Zobaczcie co się działo na naszych koloniach w ubiegłych latach : link
ATRAKCJE FAKULTATYWNE:
EGZAMIN i WYROBIENIE KARTY PŁYWACKIEJ. Aby zdać egzamin należy: 1) przepłynąć w wodzie stojącej dystans 200 m w dowolny sposób i dowolnym czasie, w tym przynajmniej 50 m stylem grzbietowym albo przepłynąć z prądem wody 400 m w dowolnym czasie i w dowolny sposób, w tym przynajmniej 100 m stylem grzbietowym, 2) wykonać skok do wody z wysokości co najmniej 0,7 m, 3) przepłynąć pod lustrem wody przynajmniej 5 m w wodzie stojącej lub 15 m z prądem wody – start z wody. +50 PLN/os. Uwaga: wniesienie opłaty nie jest jednoznaczne z otrzymaniem karty pływackiej, ponieważ każdy chętny musi zdać egzamin z wynikiem pozytywnym.
PIERWSZY ODDECH POD WODĄ: wprowadzenie do nurkowania – nurkowanie w basenie w pełnym sprzęcie nurkowym, komunikowanie pod wodą, budowa sprzętu nurkowego, samodzielne przygotowywanie sprzętu do nurkowania, ćwiczenia pod wodą: ściąganie maski i jej zakładanie, awaria automatu nurkowego, gry i zabawy podwodne. + 65 PLN/os. Na udział w zajęciach wymagana jest zgoda rodziców. Zajęcia nurkowe odbywają się przy minimum 10 osobach chętnych.
Zobacz nasz ośrodek w Niechorzu: kliknij tutaj
Ośrodek Stoltur położony jest w niewielkiej odległości od plaży (75 metrów), w centrum Niechorza. Na ogrodzonym i monitorowanym terenie (ok. 1,5 ha) znajduje się kompleks murowanych, jednopiętrowych pawilonów oraz infrastruktura sportowo - rekreacyjna. Do dyspozycji Uczestników obozu: basen letni (wymiar 18m x 6m), na którym prowadzone będą zajęcia z pływania, sala świetlicowa, sala dyskotekowa z nagłośnieniem, sala komputerowa z dostępem do Internetu, 2 boiska do siatkówki, 2 boiska do koszykówki. Ośrodek położony jest w odległości 200 m od kompleksu rekreacyjno-sportowego w Niechorzu, co pozwala na wygodne korzystanie ze skateparku. Mieszkamy w kameralnych pokojach 3-4-osobowych z łazienkami, wygodnie urządzonych (tapczany, szafki nocne, stolik, zabudowana szafa, kolorowy telewizor + szafka pod telewizor). Smaczne, domowe posiłki serwowane w przestronnej stołówce.
Więcej informacji o ośrodku na stronie: http://www.stoltur.com
Pełne wyżywienie – śniadanie, obiad z podwieczorkiem oraz kolacja. Pierwszym świadczeniem jest kolacja w dniu przyjazdu, ostatnim śniadanie + suchy prowiant w dniu wyjazdu.
Przejazd z wymienionych miast realizowany jest PKP lub autokarem przy min. 6 osobach. Szczegóły dotyczące miejsca zbiórki, godziny wyjazdu oraz pozostałe informacje wyjazdowe zostaną przedstawione najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem turnusu. Uwaga! Travel Shop zastrzega sobie prawo do podwyższenia cen dojazdu ze względu na możliwość zmian w rozkładzie jazdy PKP i ewentualnej konieczności korzystania z pociągów Intercity.
PODSTAWOWA CENA ZAWIERA:
Transport autokarem ze Szczecina, zakwaterowanie 10 noclegów, pełne wyżywienie (świadczenia zaczynają się kolacją a kończą śniadaniem i prowiantem na drogę), opiekę doświadczonej kadry i ratownika na kąpielisku, opiekę medyczną (lekarz i pielęgniarka w ośrodku 24 h), instruktorów sportowych, realizację programu, niezbędne materiały i sprzęt, ubezpieczenie NNW Signal Iduna, gadżety Travel Shop i dostęp do zdjęć z obozu.
PODSTAWOWA CENA NIE ZAWIERA:
Ewentualnych dopłat transportowych oraz atrakcji fakultatywnych.
INFORMACJE PRAKTYCZNE:
Wszyscy Uczestnicy powinni zabrać ze sobą ważną legitymację szkolną z wpisanym numerem PESEL i wypełnioną kartę uczestnika obozu, podpisane zgody na: wspinaczkę w parku linowym, jazdę na quadzie, udział w wycieczkach rowerowych, udział w spływie kajakowym, kurtkę i ciepły sweter (lub polar), dres, strój kąpielowy, koniecznie własną karimatę, śpiwór, ręcznik, co najmniej dwie pary butów sportowych, klapki, strój sportowy, mały plecak na wycieczki, nakrycie głowy, okulary przeciwsłoneczne oraz krem ochronny z filtrem a w przypadku programu Iron Camp także: latarkę do gier nocnych, drugi zestaw ubrań oraz zapasowe buty do trawersowania bagien.
UWAGI:
Program będzie zrealizowany w całości, a kolejność zajęć ustali kadra obozu w zależności od pogody i po konsultacji z uczestnikami. Wszystkie zajęcia odbywać się będą z zastosowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa i pod nadzorem wykwalifikowanej kadry. Maksymalna liczba uczestników obozu 50.